9. 3. 2020.
Vjerujemo da si, kao i većina, MS Word prvi put otvorio još u školskim klupama, ako ne i ranije. Misliš li da si od onda natipkao toliko tekstova da ne možeš više ništa novo naučiti? Provjeri svoje znanje u ovom članku!
Naravno, svi znamo koristiti MS Word za izradu jednostavnih tekstova, no jesi li ikad zastao i istražio njegove naprednije postavke? Danas je idealna prilika da upravo to učiniš s nama!
Zbog njegove proširenosti i učestalosti upotrebe, mnogo je korisnika MS Worda samouko i nisu svjesni koliko si mogu olakšati i ubrzati posao istraživanjem nekih od njegovih naprednijih mogućnosti. Neke su od značajki za napredne kojima ćemo se baviti u ovom članku izrada automatske tablice sadržaja, numeriranje stranica uz pokoji dodatni trik, rad sa stilovima te Macro opcija.
Napomena: Upute su namijenjene korisnicima paketa Microsoft Office 2016, ako ih ne možeš pratiti u svojoj verziji, provjeri korake za istu akciju online.
Sigurni smo da si funkciju Traženje i zamjena koristio već mnogo puta, no znaš li da se ona ne mora koristiti samo kako bi pronašao (i zamijenio) određenu riječ? Pomoću ove funkcije možeš u dokumentu pronaći tekst točno određenog oblika (i po potrebi ga promijeniti u drugi oblik). Na primjer, promjena fonta:
Ova funkcija također može biti vrlo korisna ako si recimo dobio dokument u kojem je dio teksta koji se tebe tiče istaknut bojom (Highlight). U tom slučaju možeš ga lako pronaći i uštedjeti vrijeme tako da:
Stilovi su opcija u MS Wordu pomoću koje možeš značajno uštedjeti vrijeme, pogotovo kad radiš na dugačkim dokumentima čije se oblikovanje ne mijenja. Ukratko, Stilovi u Microsoft Wordu označavaju skup parametara po kojima će određeni tekst biti oblikovan. Sačuvan pod jednim imenom, pomoću njega možeš preoblikovati velike količine teksta samo jednim klikom, bez označavanja.
Kako to izgleda u praksi?
Recimo da želiš da sav tekst u zaglavlju istog dokumenta izgleda jednako: font Times New Roman, crvene boje, veličine 12 i uvučen od lijevog ruba. Evo jedan od načina kako možeš kreirati takav unikatan stil:
Tablica sadržaja nužan je dio svih dokumenata dužih od 10 stranica jer daje pregled informacija koje se nalaze u dokumentu te olakšava čitatelju snalaženje u gomili podataka.
Iako se u verziji teksta ispisanoj na papir neće primijetiti jesi li sadržaj uredio ručno ili iskoristio značajku u MS Wordu koja to automatski radi za tebe, razlika će se itekako primijetiti u količini vremena i energije koje ćeš uložiti u izradu sadržaja.
Kako bi MS Word mogao izraditi i umetnuti u tekst savršeno točnu tablicu sadržaja, morat ćeš mu prije toga zadati određene parametre kako bi program znao što mu je činiti. Za početak, potrebno je u dokument umetnuti brojeve stranica.
Najbrži način označavanja stranica u Wordu je prečac Shift + Alt + P. Prvo pozicioniraj kursor miša u dokumentu točno na mjesto gdje želiš da se brojevi stranica pojavljuju (npr. dupli klik na podnožje dokumenta na lijevu stranu, sredinu ili desnu stranu) te pritisni kombinaciju znakova na tipkovnici Shift + Alt + P. Na odabranom mjestu automatski će se pojaviti broj koji odgovara broju stranice u dokumentu te će na istom mjestu biti označene sve ostale stranice dokumenta. Nedostatak ovog pristupa može biti u tome što postoji mogućnost da je navedeni prečac već određen za nešto drugo u tvom sistemu pa ga MS Word neće prepoznati. (Na primjer, u nekim verzijama Windowsa taj prečac se koristi za otvaranje Windows Media Playera.)
U tom slučaju, bit će potrebno stranice označiti na klasični način putem glavnog izbornika i trake oznaka.
No što ako želiš da brojevi stranica u MS Wordu krenu od druge ili čak treće stranice?
Vrlo često dogodit će ti se situacija da numeriranje stranica želiš započeti od treće stranice jer su prve dvije, na primjer, naslovna stranica seminara i stranica na kojoj je sadržaj.
U tom slučaju:
Zatim u glavnom izborniku odaberi Raspored – Prijelomi te iz padajućeg izbornika odaberi Neprekinuto.
Sada kada su stranice numerirane i spremne za kreiranje tablice sadržaja, možemo nastaviti s tim zadatkom.
MS Word Macro opciji posvetili smo cijeli tekst koji možeš pročitati na ovom linku.
MS Word sadržava daleko više funkcija nego će prosječnom korisniku ikada zatrebati. No definitivno je korisno istražiti i naučiti one koje dugoročno štede vrijeme i pošteđuju te nepotrebnog jednoličnog ponavljanja radnji. Možeš li u svom poslu već danas primijeniti neke od ovih trikova?
Testovi za Word i Excel
Jesu li ti možda svi ovi trikovi već poznati i redovito ih koristiš, ali nemaš službenu potvrdu koja bi to mogla dokazati, na primjer, tvom budućem poslodavcu? U Edukacentru imaš priliku testirati svoje informatičke vještine i tako dobiti potvrdu o znanju rada na računalu ili u određenom Office programu (MS Word, Excel, PowerPoint itd.)
Više informacija o informatičkom testiranju u Edukacentru potraži na linku.