25. 9. 2018.
Karijera u digitalnom marketingu postala je jedna od najpoželjnijih karijera današnjice. Ta laskava titula temeljena je na kroničnom nedostatku stručnog i kvalificiranog kadra koji tvrtkama i brandovima može pomoći brže i bolje odgovoriti na sve veće zahtjeve potrošača, tržišta i promjenjivog načina poslovanja.
Želiš li unaprijediti svoju konkurentnost i aktivno razvijati svoju poslovnu karijeru u segmentu digitalnog marketinga, pravo je vrijeme za adekvatnu edukaciju.
Živimo u vremenu digitalne (r)evolucije i svakodnevno smo svjedoci novih manifestacija inovativnosti, kreativnosti i propitkivanja naučenih zakonitosti. Sve je u svakom trenutku podložno promjenama i danas je to vidljivije nego ikada.
A digitalni marketing? Digitalni marketing nije znanstvena fantastika. I dalje se radi o marketingu, samo što taj marketing danas djeluje u novim okolnostima i na puno više razina nego prije samo nekoliko godina.
Digitalni marketing je danas primarna perspektiva marketinškog djelovanja svake uspješne i ozbiljne tvrtke, bez obzira na veličinu, koja želi biti i ostati relevantna svojim potrošačima, zadržati i/ili povećati svoj udio na tržištu i osigurati profitabilnost.
U nastavku donosimo tri osnovna pillara digitalnog marketinga koja je neophodno razumjeti i prakticirati za uspješan razvoj karijere u marketinškoj industriji;
1. Content, iliti po naški sadržaj
Medijski prostor zagušen je ogromnom količinom informacija koje nas, kao potrošače, tjeraju da kontinuirano ulažemo napor u njihovo filtriranje. Isto tako, potrebno je uložiti napor i u aktivno traženje onih informacija koje su nama relevantne, odnosno odgovaraju na naše potrebe.
Do prije par godina content je bilo samo jedna od taktika kojom su se tvrtke, brandovi diferencirali od konkurencije. Danas je content osnovna poluga za stvaranje i održavanje odnosa s korisnicima. On je srce svih uspješnih aktivnosti digitalnog marketinga.
Stvarajući sadržaj koji je relevantan, koristan te zabavan, tvrtke i brandovi osiguravaju 'top of the mind' poziciju kod korisnika na neki drugi način. Ta pozicija im neupitno daje prednost u odnosu na konkurenciju kada kod korisnika dođe trenutak osvještavanja specifične potrebe ili odluke o kupnji.
Postoje različite vrste contenta i one uvelike ovise o specifičnostima kako branda tako i samih korisnika, a neke od osnovnih vrsta su: blogovi, content za društvene mreže (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube i sl.), web site content, itd.
Osim u kontekstu pozicioniranja u percepciji korisnika, kvalitetan sadržaj bitan je i za postizanje visoke pozicije na Google tražilici (SEO – Search Engine Optimization). To je prvo mjesto s kojeg počinje većina korisničkih potraga za željenim informacijama. Visoka pozicija na Google tražilici omogućuje brandovima da prvi ponude odgovor na upit korisnika i time povećaju šanse da on postane njihov kupac.
2. Online oglašavanje
Potrošači danas imaju mogućnost odabrati što žele, kad žele, bez obzira gdje se nalazili u danom trenutku. Radi te temeljne promjene u ponašanju i navikama potrošača, tvrtke i brandovi imaju zadatak kontinuirano podsjećati ih na svoje postojanje i nuditi relevantne odgovore na njihova pitanja i potrebe.
Najjednostavniji način za postizanje navedenog cilja jest biti i djelovati tamo gdje se nalaze i potrošači – danas je to dominantno u online prostoru.
Opće poznato je da je online oglašavanje jedan od najmjerljivijih oblik oglašavanja, međutim bitno je napomenuti da je iznimno važno znati i razumjeti koje statistike je potrebno pratiti i optimizirati u pojedinim kampanjama, i zašto. Te statistike ovise jedino i isključivo o specifičnom cilju svake pojedine kampanje.
Paid Search (Google Ads) i Paid social (Facebook Ads) oglašavanje danas su neizostavne, pa čak i dominantne, vrste online oglašavanja pomoću kojih tvrtke nastoje povećati posjećenost svojih web stranica, blogova, profila na društvenim mrežama; povećati online prodaju, osigurati doseg unutar ciljanje skupine i vidljivost vlastitog contenta, izgraditi awareness i kredibilitet, potaknuti opetovanu posjetu i/ili kupovinu i sl.
Kombinacija ovih kanala predstavlja strategiju koja može odgovoriti na skoro svaki postavljeni cilj. Navedeni kanali nude specifične mogućnosti targetiranja ciljnih skupina i iznimno su pogodni za skromnije marketing budžete.
3. Analiza online ponašanja korisnika i data driven odluke
Marketing je oduvijek nastojao odgovoriti na potrebe potrošača i razumjeti njihovo ponašanje. To radi i danas - u realnom vremenu.
Trenutno postoji preko 3.500 online marketing alata za provođenje i mjerenje digitalnih marketinških aktivnosti. Zvuči zastrašujuće?
Za osnovno razumijevanje ponašanja korisnika dovoljno je zadržati se na alatima poput Google Analytics, Facebook i Instagram Page Insights, Google Ads (do nedavno AdWords) i Facebook Ads.
Google Analytics, Facebook i Instagram Page Insights nude podatke nužne za osnovno razumijevanje ponašanja vlastitih korisnika i njihovih interesa, kao i osnovne demografske informacije kao što su dob, spol i lokacija.
Paid Search (Google Ads) i Paid social (Facebook Ads) u komplementarnom odnosu predstavljaju iznimno efikasnu i financijski učinkovitu strategiju online oglašavanja.
Ovi alati spadaju u osnovne alate za provođenje i mjerenje uspješnosti digitalnog marketinga. Poznavanje tih alata, razumijevanje podataka i donošenje odluka temeljem tih podataka iznimno su tražene vještine konkurentnih marketing profesionalaca.
Digitalni marketing obiluje dinamikom i različitim aktivnostima, i dokle god postoji volja i spremnost istraživati nove niše aktivnosti i prilagođavati se promjenama kada i gdje je to potrebno, praktički nema načina da se izgubi na ovom području profesionalnog djelovanja.
Potrebno je poduzeti prve korake! Nemoj biti marketing profesionalac koji i dalje uporno ignorira promjene kako te ne bi pregazilo vrijeme. Preuzmi kontrolu nad svojom marketinškom budućnošću i svladaj osnove digitalnog marketinga.
Upiši edukacijski program 'Osnove digitalnog marketinga', osiguraj kvalitetan razvoj vlastite karijere i ostavi konkurenciju iza sebe!
Više informacija potraži na – Osnove digitalnog marketinga