13. 12. 2018.
Već neko vrijeme grijemo ruke na čašama kuhanog vina uživajući u božićnom ozračju, no znate li kako blagdanski duh uspješno prenijeti i na svoj brend?
Lampice svijetle, šire se mirisi blagdanskih delicija i okružuju nas šareni ukrasi i primamljive ponude. U ovo doba godine teško se ne priključiti ugođaju, no za male poduzetnike taj korak može biti i presudan za uspješno zaključavanje poslovne godine.
Ako ste jedan od njih, još je preostalo dovoljno vremena da neke od sljedećih ideja stignete implementirati do ovoga Božića. U najgorem slučaju, imat ćete dovoljno vremena sve isplanirati do sljedećeg!
1. Ukrasite vizuale božićnim elementima.
Dok ukrašavate domove, ulice i urede, ne zaboravite isto napraviti i s vizualima svoga brenda. Gotovo svaka tvrtka može si priuštiti malo igranja s logom, profilnim slikama ili bannerima, a to će vizuale dodatno ugoditi za blagdanski ugođaj. Odlično je što materijal možete koristiti i za više sezona, a dašak božićnih duha možete provesti kroz bilo koji marketinški kanal – društvene mreže, aplikacije, printani materijali, web-stranice…
2. Prilagodite sadržaj koji kreirate.
Sadržaj koji plasirate svojim klijentima u današnje vrijeme postao je jedna od najvažnijih stavki u marketinškom planiranju. Ne prilagoditi sadržaj božićnoj tematici znači propustiti priliku povezati se s kupcima na ugodnijoj i osobnijoj razini.
Na primjer – frizerski salon može objaviti najbolje frizure za doček Nove godine, restoran može napraviti intervju s kuharom o najdražim blagdanskim receptima, a brend kućnih ljubimaca nekoliko savjeta o brizi za pse tijekom zime.
Pokažite svojoj publici što blagdani znače za vaš brend i prilagodite sadržaj onome što njih trenutno zanima.
3. Organizirajte nagradni natječaj.
Vrijeme je poklona i proslava što dovodi ljude u stanje opuštenosti, zaigranosti i pojačane aktivnosti. Uistinu nema boljeg doba godine za organizirana darivanja, natječaje i nagradne igre stoga odaberite proizvode koje želite darovati, osmislite zanimljiv put do njih i prepustite publici ostalo.
To mogu biti brzopotezna darivanja na društvenim mrežama ili duži nagradni natječaji, no ponovno maksimalno prilagodite sadržaj svom brendu i/ili blagdanskom ugođaju.
4. Ponudite posebne popuste na društvenim mrežama.
Publika na društvenim mrežama može postati najbolji kupac i ambasador ako se s njima ostvari uspješna komunikacija. Zašto ne nagraditi svoje vjerne pratitelje i ponuditi im nešto što nije dostupno svima?
Napravite posebne objave i kampanje samo za društvene mreže putem kojih ćete im se zahvaliti na vjernosti i ponuditi im primamljivije ponude. To mogu biti posebni popusti, kuponi za besplatnu dostavu ili čak ekskluzivno pravo na određeni sadržaj u zamjenu za e-mail adresu.
Što god odabrali da posebno nagradite svoje pratitelje, sigurni smo da će oni to znati cijeniti.
5. Složite proizvode u pakete spremne za darivanje.
Kupovanje božićnih poklona može se pretvoriti u vrlo stresan zadatak za vaše kupce. Treba smisliti koga darivati, što mu darivati, kako to zapakirati i što prije obaviti. Olakšajte im tako što ćete unaprijed složiti svoje proizvode u pakete koje onda kupac može samo odabrati i pokloniti dragoj osobi. U danima blagdanske groznice, instant rješenja postaju posebno primamljiva.
Obratite pozornost na navike svojih kupaca, složite više kombinacije i umotajte u ukrasni papir. Uspješne kombinacije možete ponavljati i više sezona, a pakete uvijek možete prilagoditi trenutnim potrebama.
Gore navedene taktike mogu se koristiti na različitim marketinškim kanalima i prilagodljive su uistinu za gotovo bilo koju vrstu poslovanja. Koje god metode marketinga u blagdansko vrijeme na kraju odabrali, ne zaboravite dobro se zabavljati i slušati potrebe svoje publike - ona će na kraju presuditi koliko su bile uspješne.