22. 4. 2020.
U vrijeme u kojem se nalazimo, u vrijeme globalne pandemije i karantene, kada su fizičke trgovine zatvorene, a ljudi sve rjeđe odlaze i u one koje su otvorene, prodaja se sve više odvija online.
Ukoliko razmišljate o pokretanju Internet trgovine (web shopa), smanjite nesigurnost i neizvjesnost u donošenju te odluke propitivanjem više aspekata poslovne ideje. To uključuje odgovore na pitanja: zašto želite otvoriti internet trgovinu (odgovor na ovo pitanje u današnje vrijeme prilično je jasan), tržište na kojem želite sudjelovati (lokalno, EU ili globalno), tko su vam ciljani kupci, tko vam je konkurencija i kolika je potražnja, te gdje možete dobiti pomoć i savjet.
Tržišno-financijskim alatima obradite poslovnu ideju, a u poslovni plan uključite aspekte kao što su ciljano tržište, moguće dobavljače, procjenu troškova, proračun koji imate na raspolaganju. Izaberite modele plaćanja koje ćete ponuditi kupcu i razradite model isporuke ili dostave.
Optimizacija stranice i (digitalni) marketing također su ključan element. Posavjetujte se o svim mogućnostima vezanim uz izradu web stranice i opcija koje ona može pružati s web dizajnerom jer je ta suradnja iznimno važna, a vezano za marketing savjet zatražite od neke od agencija za online marketing.
Neke od prednosti prodaje putem web shopa su te da omogućava 24/7 poslovanje za razliku od klasičnog prodajnog prostora koje je ograničeno radnim vremenom, znatno su niži troškovi pokretanja i poslovanja trgovine putem interneta od otvaranja klasičnog prodajnog prostora koji mora ispunjavati i određene uvjete (lokacija, opremljenost, osoblje itd.), internet je tržište bez granica, omogućuje širenje poslovanja i preko granica države u kojoj je sjedište trgovca te daje pristup velikom broju kupaca, grupne prodaje proizvoda ili usluga omogućavaju prodaju i marketing u jednom, što može rezultirati većim brojem kupaca u odnosu na klasični oblik trgovine, poslovanje i plaćanje putem interneta podjednako je sigurno kao i plaćanje putem POS terminala u klasičnim trgovinama, štoviše, plaćanje putem posredničkih servisa pruža veći stupanj sigurnosti od tradicionalnih načina plaćanja, kupac/potrošač iz udobnosti doma može kupovati u neograničenom broju internet trgovina te na taj način štedi dragocjeno vrijeme, a trgovac u internetskoj trgovini lakše se i brže prilagođava potražnji na, u stalnom je porastu broj korisnika interneta kao i broj potrošača koji proizvode i usluge kupuju putem interneta…
U vrijeme u kojem se nalazimo, u vrijeme globalne pandemije i karantene, kada su fizičke trgovine zatvorene, a ljudi sve rjeđe odlaze i u one koje su otvorene, prodaja se sve više odvija online. Sve više ljudi će na ovaj način početi kupovati hranu i kućanske proizvode koje su do sada u velikom postotku kupovali isključivo u fizičkim prodavaonicama.
Korona virus dugoročno će povećati prodaju online trgovinama, ako će ti trgovci opstati s obzirom na nadolazeću krizu, smatraju tri investicijska, financijska stručnjaka. U svakom slučaju, preostaje nam vidjeti kako će se ponašanje potrošača razvijati u narednim tjednima što pak ovisi o aspektima, koji su u ovom trenutku, još uvijek nejasni.
Jedno je svakako sigurno, svijet kakav poznajemo na pragu je promjene.