28. 5. 2019.
Svi žele zadovoljne korisnike i kupce, ali malo tko se pita što njima uistinu treba i kad im treba. Inbound marketing donosi promjenu pristupa u oglašavanju koja drastično mijenja prirodu odnosa kompanije i korisnika, na obostranu korist.
Naš proizvod je najbolji! Revolucionaran! Odmah kupi inače ti život neće imati smisla! Samo danas!
Ovo nije inbound marketing, ovo je oglašavanje koje smo odavno naučili ignorirati. Dio je tradicionalnijeg pristupa oglašavanju ili outbound marketinga koji označava pomalo agresivno nametanje reklama u svrhu privlačenja pozornosti.
Zašto outbound marketing više ne funkcionira?
Primjere oglasa outbound ili odlaznog marketinga vidimo na TV-u, radiju, tisku, sajmovima, a vjerojatno svima najdraži su telefonski pozivi i e-mail spamovi. Oglašivač se ovdje ne pita tko je njegov potencijalni korisnik, kakve su mu navike i što mu treba, nego se trudi na sve moguće načine nametljivo pričati o sebi i svom proizvodu bez obzira želi li potrošač to čuti.
Rezultati outbound marketinga nesigurni su i teško ih je pratiti, a česti su i potpuni promašaji vremena i mjesta slanja poruke potencijalnom korisniku što rezultira potpunom blokadom komunikacijskog kanala s njegove strane.
A što onda funkcionira?
Nasuprot tomu, inbound ili ulazni marketing odnosi se na nenametljiv način oglašavanja putem dugoročne dvosmjerne komunikacije s kupcima. Tako se kao temelj oglašavanja postavljaju potrebe potrošača, a ne sam proizvod ili kompanija.
Izraz inbound marketing stigao je od HubSpota 2016. godine i razvio se kao proces pretvaranja posjetitelja u korisnike primjenjiv na bilo koju vrstu poslovanja. Inbound marketing je zapravo digitalni marketing u 4 faze:
1. Privucite nove potrošače.
Sadržaj, sadržaj, sadržaj! Pišite blogove, e-bookove, stvarajte infografike i objavljujte na društvenim mrežama. Privucite željenu publiku putem sadržaja koji će oni sami tražiti jer im je u tom trenutku potreban.
2. Stupite u kontakt s njima.
Razgovarajte sa svojim pratiteljima, odgovarajte na njihove poruke i komentare, otvorite dvosmjernu komunikaciju. Razmotrite sve komunikacijske kanale koji su vam na raspolaganju i ponudite im ispunjavanje forma i premium sadržaj zauzvrat.
3. Angažirajte ih.
Dodatno ojačajte odnos s potencijalnim korisnicima putem newslettera, web obrazaca i prikupljanja leadova. Pozivajte ih na akciju i testirajte što posebno privlači njihovu pozornost.
4. Pojedinačno ih oduševite.
Posljednju fazu mnogi često zaborave nakon sklapanja posla s potrošačem, a ona se odnosi na održavanje kontinuiranog odnosa. Oni bi i dalje u svakom trenutku trebali dobiti odgovore na pitanja koja ih zanimaju, zato pripremite FAQ sekcije, online vodiče, korisničku podršku uživo i ostale tipove edukativnog sadržaja zbog kojih će vas potrošači i dalje cijeniti.
Zaključak
Kroz ovaj proces od stranaca se stvaraju vjerni pratitelji i promotori vašeg posla, a oni se ni u jednom trenutku neće osjećati prisiljeni na tu ulogu. Ne zaboravite konstantno pratiti uspješnost svojih strategija. Testirajte, analizirajte i otkrijte što najbolje funkcionira za vašu publiku.
Inbound marketing nije nimalo lak zadatak, možda je to razlog zašto se većina poduzeća i dalje odlučuje za outbound koji uistinu jest jednostavniji, ali je li dugoročno isplativiji?