Najčešće greške malih poduzetnika u komunikaciji i kako ih izbjeći

8. 5. 2020.

poslovna komunikacija

Ništa se ne može mjeriti sa strasti i posvećenosti koju mali poduzetnici i pokretači startupova osjećaju prema poslu kada počnu realizirati veliku ideju. No kako svoju viziju prenijeti ostalima?

Izbjegni sljedeće 4 greške zbog kojih i najstrastvenije proguta komunikacijska crna rupa.

1. Samo informirati nije dovoljno 

Prije nego uopće iniciraš komunikaciju o svojoj ideji, zapitaj se što uopće tom konkretnom komunikacijom želiš postići. Želiš li nekoga samo informirati o svom proizvodu, uključiti ga u razvoj ideje ili uvjeriti da uloži novac? Želiš li sagraditi zajednicu, motivirati druge na  akciju ili nešto treće?

Greška koju većina na početku napravi je odluka da samo informiraju što najčešće ima slabe ili nikakve rezultate. Promatraj drugu stranu kao publiku koja jedva čeka pokrenuti se i pomoći ti, ali moraju biti svjesni da ti je pomoć potrebna. Nemoj ih samo informirati, uključi ih, motiviraj i uvjeri u svoju viziju. Zatim samo promatraj kako se rezultat mijenja.

2. A gdje su brojke?

Vjerujemo da u tvojoj glavi ideja za novi posao ima savršenog smisla i da je svaki detalj pažljivo zamišljen i isplaniran. Ali kad je vrijeme da se ideja iznese u vanjski svijet, mnogi zaboravljaju da ostali nemaju pristup njihovoj glavi. Materijaliziraj proces na papir i uđi u komunikaciju s konkretnim podacima. To će drugoj strani olakšati shvaćanje tvoje vizije i usmjeriti je prema željenom ishodu komunikacije.

3. Ne pričaj o sebi

Imaš odličnu ideju, znaš što želiš od svoje publike i brojke su spremne. Vrijeme je za prezentaciju, samopouzdanje na visokoj razini i ništa ne može poći po krivu. I upravo ovdje mnogi pogriješe i izgube zanimanje investitora i kupaca. Zašto?
Zato što serviraju informacije koje potencijalne ulagače zapravo ne zanimaju. Ne mogu prestati pričati o sebi, svojoj veličini i svom revolucionarnom proizvodu. Publiku ne zanima osoba iza ideje, nego što će oni imati od cijele priče.  Ako se susretnu s pretjerano samopouzdanim i arogantnim pristupom, većina će okrenuti leđa.

4. Ne zanemaruj kritike

Mali poduzetnici i pokretači startupova naročito su osjetljivi na kritike i negativne osvrte na svoje poslovanje. Dok neke uistinu mogu biti potpuno beskorisne, u cijelom procesu eliminiraju se i konstruktivne kritike koje mogu dovesti do poboljšanja poslovanja. Mnoge ideje ne dožive svoj puni potencijal jer pokretač nije spreman dopustiti promjene u svojoj viziji. Izbjegni taj izazov i otvori se prema svježim idejama i konstruktivnim osvrtima.

 

Uspješna poslovna komunikacija ne događa se slučajno. Potrebno je pažljivo planiranje koraka i razumijevanje svojih, ali i tuđih želja i potreba da bi se došlo do najboljeg ishoda za sve sudionike.