15. 4. 2020.
Donosimo vam tri savjeta koje svaki vlasnik male tvrtke ili poduzetnik može primijeniti kako bi pomogao onima kojima je to potrebno, poboljšati svoju reputaciju branda i stvoriti nove potencijalne ponude.
Svijet dugo nije vidio ništa poput COVID-19, ako ikad. Trenutna pandemija koja će prema riječima stručnjaka možda potrajati i 18 mjeseci. Vlasnici tvrtki trebaju dugoročno rješenje kako bi ostali operativni, štitili svoje kupce i osoblje, ali u vrijeme kada su svi zabrinuti za zdravlje i sigurnost, klasični načini prodaje i marketinga mogu biti sve samo ne efektivni.
Istodobno, moramo graditi pozitivan izgled brenda i pokušati generirati nove potencijalne ponude i prodaju, čak i u ovom teškom trenutku, kako bismo održali profitabilnom našu djelatnost.
Donosimo vam tri savjeta koje svaki vlasnik male tvrtke ili poduzetnik može primijeniti kako bi pomogao onima kojima je to potrebno, poboljšati svoju reputaciju branda i stvoriti nove potencijalne ponude.
1. Svojoj publici, kupcima, klijentima, ponudite vrijednost
Pružanje nečega vrijednog vašoj publici prvi je način da istovremeno pomognete ljudima dok promovirate vaše usluge. Pokrenite vrstu tečaja, ostavite mogućnost postavljanja pitanja na koja ćete pružati odgovore i naglasite kako vas se može kontaktirati za pomoć.
Odlični primjeri za to su besplatna radionica kako napisati kvalitetan životopis, bilo grupno ili individualno putem svog LinkedIn profila. Zatim stručnjak za osobne financije koji će ponuditi niz besplatnih savjeta putem svog Instagram profila na temu novca, osobnih i poslovnih financija, te motivacije. Ove taktike brend ne koštaju ništa, ali nude vrijednost onima kojima je pomoć potrebna pokazujući vještinu i sposobnost.
2. Pomozite riješiti neke probleme svojim klijentima
Koji problemi ometaju vaše poslovanje i kupce? Ako ste posrednik za prodaju nekretnina, pokazivanje domova kupcima možda nije opcija tijekom pandemije, ali pomaganje klijentima osigurati financiranje iz banke, sada se može ostvariti uz pomoć pravnog savjetnika ili posrednika čije ćete usluge ponuditi svojim klijentima. Ako ste poduzetnik, možete početi rješavati probleme poput problema s proizvodom ili uslugom, popravljanjem loše web stranice, prijeko potrebnog rebrandinga ili nedostatka PR-a ili marketinga. Pomozite klijentima riješiti njihove probleme dok radite za sebe ono što ste već dugo odlagali napraviti.
3. Kreirajte budući sadržaj
Omogućite svojim čitateljima i kupcima djelotvorna rješenja za njihove probleme, a ako ste dovoljno dobar pisac, možda ćete u kratkom koncentriranom vremenu moći izvući višemjesečni sadržaj. To može uključivati pokretanje slanja newslettera, bloga, podcasta ili čak jednostavno stvaranje niza pametnih postova na društvenim mrežama. Ako možete ponuditi nešto besplatno, poput besplatnog uzorka, predavanja, tečaja ili uvodnog savjetovanja, učinite to. Ako već niste postavili svoje profile na društvenim mrežama, a ako nemate listu mail adresa za slanje newslettera, koristite LinkedIn i arhivu svog maila da biste pronašli ciljne adrese na koje ćete slati svoj sadržaj (svakako ih uvijek prvo zatražite dozvolu za slanje zbog GDPR-a).
U doba krize sve ovisi o ljudskoj povezanosti, prije nego o ičemu drugom. Odnosi s javnošću su važna funkcija, ali moraju djelovati učinkovito. Dok mnoge tvrtke i poduzetnici čekaju da telefon zazvoni, PR savjetnik može proaktivno komunicirati s novinarima, osigurati pozitivno i utjecajno medijsko izvještavanje za vas i vaše poslovanje i baviti se stvaranjem sadržaja za klijente i kupce. Bilo da to učinite sami ili potražite pomoć, morat ćete se potruditi da to preživite, te da ugled vašeg brenda kroz cijeli taj proces ostane pozitivan.