18. 6. 2020.
Nitko nikada nije rekao da je vođenje društvenih mreža lako, ali vjernim pratiteljima, velika je vjerojatnost da ćete biti uspješni.
Ako želite voditi uspješnu kampanju na društvenim mrežama, potrebna vam je zdrava baza pratitelja. No, previše se vlasnika tvrtki fokusira na gomilanje velikih brojeva, kada bi stvarno trebali trošiti svoje napore na poboljšanje vjernosti pratitelja, što će ih zauzvrat dugo održavati na vašim profilima.
Zašto je odanost tako važna, zašto je lojalnost pratitelja u prvom redu tako važna?
Kvaliteta nad količinom. Mnogo je bolje imati 100 lojalnih pratitelja nego imati 10 000 pratitelja koji nisu posebno zainteresirani za vašu marku. Vjerni pratitelji bit će spremniji baviti se vašim postovima, dijeliti sadržaj, preporučivati svoj proizvod ili uslugu i u konačnici kupovati od vas. Iako brojevi mogu biti korisni, kvaliteta je i dalje bitnija nego količina, a vjernost pratitetlja mjera je kvalitete pratitetlja.
Prijetnja konkurencije. Odanost brendu danas je rijetkost. Potrošači imaju na stotine opcija u gotovo svakom zamislivom području i mogu na trenutak pronaći informacije o konkurentnim brendovima. Ako se vaši pratitetlji ne osjećaju obaveznima držati korak s vašim brendom, lako bi se mogli prebaciti na nekog od vaših konkurenata.
Evangelizacija. Ako utječete na odanost određenih pratitelja, mogli bi se pretvoriti u evanđeliste brenda, spremni promovirati vašu marku samo zato što su imali tako sjajna iskustva. To znači besplatno, gotovo neograničeno novo izlaganje.
Glavna pravila koja se primjenjuju na vaše postupke za ostvarivanje spomenute vjernosti, a to su: iskrenost - prilagodite svoje odgovore svakom pojedinačnom pratitelju i vjerujte u to što govorite, osobnost – pobrinite se da u svim vašim interakcijama postoji doza osobnosti i dosljednost - trebali biste imati dosljedan glas i način rješavanja pitanja, nedoumica i komentara svojih pratitelja.
S tim pravilima na pameti možete utjecati na vjernost pratitelja kroz sljedeće interakcije:
1. Detaljni odgovori
Ako vaši pratitelji postave pitanja, pružajući im sažet, detaljan odgovor, sigurno ćete zadobiti njihovo poštovanje. Odmah ćete im dati nove informacije koje su im potrebne, pokazujući se informativnim i pouzdanim, i pokazat ćete svoji predanost prema svojim klijentima/kupcima što će vidjeti i drugi pratiteji.
2. Zahvale
Često će vaši pratitelji komentirati vaše objave i bilo koji materijal koji objavite. Mogli bi ponuditi kontraargument vašim glavnim točkama ili jednostavno spomenuti da su uživali čitajući jedan od vaših članaka. Jednostavno 'hvala' kao odgovor biti će dovoljno da s vremenom zadobijete njihovu vjernost.
3. Dijeljenje
Vaši pratitelji vjerojatno proizvode vlastiti sadržaj, uključujući sadržaj koji se odnosi na vašu industriju, a možda čak i sadržaj koji se odnosi na vaš brend. Barem nekoliko puta tjedno upotrijebite društvene mreže da biste otkrili ove postove, a kad pronađete nešto što vrijedi podijeliti s ostatkom svojih pratitelja, podijelite ih.
4. Razgovori
Neki pratitelji mogu pokušati započeti razgovor s vama, što je korisno, ali drugi puta ćete morati potražiti razgovore koji su već u tijeku nadgledanjem grupa i influencera povezanih s vašom industrijom.
Razgovori također imaju dodatnu korist izlažući vas potpuno novom krugu ljudi, uvelike povećavajući vidljivost vašeg brenda u jednom zamahu.
5. Rješenja
Čak se i najbolje tvrtke ponekad moraju suočiti s pritužbama kupaca na društvenim mrežama. Kad se to dogodi, potrudite se da ih riješite brzo, izravno i na prijateljski način. Rješavanje problema dobar je način vraćanja nečije odanosti i dobro izgleda ostalim pratiteljima koji sve to vide.
Nitko nikada nije rekao da je vođenje društvenih mreža lako, ali vjernim pratiteljima, velika je vjerojatnost da ćete biti uspješni.