3. 1. 2022.
Zašto je digitalni marketing toliko popularan i kako početi graditi karijeru radeći ga? Na ova i još mnoga druga pitanja odgovorit ćemo u ovotjednom članku od kojeg će najviše koristi imati početnici željni građenja karijere u digitalnom marketingu, ali svakako ga preporučujemo i ostalima koji žele u svojem poslovanju ostvariti benefite modernog načina oglašavanja. Bez obzira kojoj skupini pripadaš, naučit ćeš osnovne pojmove, alate i trikove u digitalnom marketingu koje možeš početi primjenjivati odmah.
Dosad nam se sa sigurnošću pokazalo da društvene mreže nisu prolazni trend zbog čega je značajan broj industrija već došao do istog zaključka – digitalni marketing funkcionira. Unio je kreativnost u zastarjelo oglašavanje, štedi vrijeme i novac tvrtkama, a i publici je daleko draži od agresivnih i invazivnih tehnika prodaje. Tvrtke i brendovi koristeći digitalni marketing postaju vidljive publici koja je na osnovu svog dosadašnjeg ponašanja pokazala da bi mogla biti zainteresirana za njihov sadržaj, proizvode i usluge te zato ne gube vrijeme i budžet na prezentiranje svog rada svakom prolazniku.
Karijera u digitalnom marketingu postala je jedna od najpoželjnijih današnjice jer nudi mnoštvo prilika za izražavanje kreativnosti uz dobru zaradu i slobodu biranja mjesta s kojeg će se raditi. Odlične su vijesti da popularnost digitalnog marketinga i dalje raste, stoga su tvrtkama i brendovima hitno potrebni kvalificirani stručnjaci koji će im pružiti podršku u odgovaranju na zahtjeve tržišta. Ovdje u igru ulaziš ti jer uz malo sreće, puno edukacije i još više prakse možeš postati jedan od tih stručnjaka te izgraditi obećavajuću i uzbudljivu karijeru u području digitalnog marketinga.
No krenimo od početka. Kad pričamo o digitalnom marketingu, na što se to točno odnosi? Digitalni marketing posljednji je i najmoderniji izraz marketinga koji umjesto masovnog pristupa svim potrošačima primjenjuje iznimno personaliziranu komunikaciju s publikom online. Upotrebljavajući ovaj oblik marketinga brendovi stavljaju kupca u centar te njegovim navikama, željama i potrebama prilagođavaju svoju marketinšku strategiju.
To se konkretno radi kroz tri temelja digitalnog marketinga koje trebaš savladati želiš li biti konkurentna na tržištu te asistirati svojim klijentima u dolasku do željenog cilja.
1. Ciljana publika
Prioritet je tvrtki i brendova koji koriste digitalni marketing u svom poslovanju na potrebe publike reagirati brzo i u realnom vremenu. U online svijetu potrošači konstantno imaju različite zahtjeve, a promjene se događaju trenutačno, stoga je iznimno važno dobro poznavati i razumjeti svoju publiku kako bi im se moglo pravovremeno odgovoriti. To se u digitalnom marketingu radi uz pomoć mnogobrojnih alata koji prate ponašanje i navike pratitelja čijim korištenjem brendovi lakše predviđaju njihove odluke.
Iako ih na tržištu postoje tisuće i tisuće, za uspješnu komunikaciju s publikom i vođenje online profila brendovima, tvrtkama i umjetnicima trebat ćeš ih naučiti samo nekoliko. U nastavku teksta navest ćemo neke od tih alata uključujući i informaciju koje možeš odmah početi upotrebljavati potpuno besplatno.
2. Vrijedan sadržaj
Stvaranje vrijednog sadržaja za publiku postalo je s vremenom ključna strategija digitalnog marketinga. Korisnici su u današnje vrijeme bombardirani s ogromnom količinom informacija sa svih strana i postaje im sve izazovnije filtrirati one koje su relevantne. Zato su izrazito skloni pratiti online profile tvrtki i brendova koji im kontinuirano nude vrijedan, zabavan i njima koristan sadržaj, a brendovi tim sadržajem ostaju u svijesti svoje publike. Kad dođe vrijeme za kupnju, pogodi tko će prvi pasti na pamet potrošaču?
Sadržaj se može plasirati publici na mnogobrojne načine i svaki njegov stvaratelj ima priliku pronaći svoje mjesto pod online nebom, samo treba kreativnim pristupom proizvesti jedinstven sadržaj na platformi gdje se nalazi njegova ciljana skupina. Tako brendovi mogu pisati blogove, kreirati YouTube videa i tutorijale, stvarati sadržaj za društvene mreže poput Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIna, TikToka itd. ili ga objavljivati na svojoj web-stranici.
Dodatan je bonus u svemu tome što će kvalitetan i dobro osmišljan sadržaj omogućiti pozicioniranje brenda visoko među rezultatima pretraživanja na Googleu. Tako tvrtke dobivaju priliku prezentirati svoje usluge ili proizvode novim potencijalnim klijentima koji ih još ne prate, ali mogu imati dobrobiti od njih s obzirom na to što guglaju.
3. Online oglašavanje
Već smo naučili da je cilj digitalnog marketinga prezentirati tvrtku potrošaču ondje gdje se on nalazi, a to je online. Iz tog razloga gotovo je neizvedivo raditi kvalitetan digitalni marketing bez savladavanja barem osnova online oglašavanja, što znači razumjeti potrebe i pitanja kupaca kako bi se kreirani oglas našao ondje gdje ima najveće šanse služiti svrsi.
Prednost je digitalnog oglašavanja u tome što je jasno, precizno i mjerljivo. Ovisno o cilju kampanje koju postavljaš, možeš pratiti točnu statistiku i brzo reagirati prilagođavajući sadržaj oglasa za bolje rezultate te uštedu vremena i novca. Zbog toga je online oglašavanje izuzetno prihvatljivo onima koji imaju skromniji budžet za marketing jer uz manja ulaganja mogu postati vidljivi svojoj ciljanoj publici, pružiti im vrijedan sadržaj i povećati online prodaju.
Kad je u pitanju karijera u digitalnom marketingu, najprivlačnije je to što je on otvoren i pristupačan svima koji su spremni redovito učiti, pratiti trendove i prilagođavati se dinamičnim promjenama koje nosi moderno doba. Za izvrsnost u ovom poslu neće ti trebati godine studiranja ili dugotrajni naporni tečajevi – sasvim je dovoljno imati talenta i komunikacijskih sposobnosti povezati se sa svojom publikom na pravom mjestu u pravo vrijeme i naučiti se služiti alatima koji će te do toga dovesti.
Postoji nekoliko konkretnih segmenata digitalnog marketinga od kojih trebaš znati barem pomalo želiš li ostvariti konkurentnost u tom poslu. Nakon što ih naučiš i stekneš iskustvo, preporučujemo usko specijaliziranje za pojedino područje do razine majstorstva – tada tvoje usluge postaju nezamjenjive klijentima koji žele najbolje rezultate.
Sad kad znaš u kojim sve područjima digitalnog marketinga možeš razvijati svoju karijeru, vrijeme je da ti damo i konkretne alate s kojima to možeš postići. Ovo su neki od najpopularnijih alata za digitalni marketing koje preporučuju stručnjaci, a mnogi od njih su i cjenovno pristupačni te prilagođeni početnicima:
Planiraš li se baviti online oglašavanjem na društvenim mrežama, alat bez kojeg to nećeš moći je Facebook Ads Manager. To je mjesto za kreiranje preciznih i mjerljivih kampanja koje će pomoći tvojim klijentima da podignu svjesnost o svom brendu kod publike, skupljaju nove kontakte ili direktno prodaju svoje proizvode i usluge na Facebooku, Instagramu i Messengeru.
2. Google Ads
Google Ads je platforma gdje se stvaraju kreativne i uspješne kampanje koje podižu brendove na sam vrh rezultata pretraživanja na Googleu i pravodobnim oglasima omogućuju povećanje prodaje i online vidljivosti.
3. Canva
Jedan je od najpopularnijih alata za kreiranje vizualnog sadržaja i jedinstvenih dizajna Canva. Ondje možeš pronaći na tisuće spremnih profesionalnih predložaka, slika i ostalog sadržaja koji će ti olakšati početak savladavanja grafičke strane digitalnog marketinga.
4. MailChimp
Malim tvrtkama i početnicima u e-mail marketingu odlično će poslužiti MailChimp, alat koji osim slanja e-mailova i newslettera velikim bazama korisnika, nudi i mogućnost izrade landing stranica, reklama za društvene mreže, razglednica i još mnogo toga.
5. Hootsuite
Kad se počneš ozbiljno baviti društvenim mrežama, postaje pomalo teško pratiti sve profile, komentare i objave. To će ti olakšati Hootsuite, nezamjenjiv alat za upravljanje platformama društvenih medija na kojem možeš unaprijed izrađivati objave i komunicirati s pratiteljima.
Svi navedeni alati mogu se početi upotrebljavati potpuno besplatno, uz naknadne nadoplate ako se pojavi potreba za dodatnim opcijama.
Nastavno na temu učenja digitalnog marketinga, pripremili smo ti popis nekoliko besplatnih tečajeva kojima možeš početi graditi svoju bazu teorijskog znanja:
Google nudi niz besplatnih tečajeva i sadržaja osmišljenih kako bi ti pomogli unaprijediti poslovanje ili započeti karijeru u digitalnom marketingu.
2. HubSpotov Inbound marketing tečaj
Ako razumiješ engleski, broj besplatnih online tečajeva koje možeš proći značajno se povećava, a jedan od njih je i HubSpotov besplatni tečaj o digitalnom marketingu koji će ti dati sve potrebno za početak.
Istraži pregršt besplatnih tečajeva i korisnih tutorijala direktno od Facebooka koje možeš pratiti svojim tempom te kasnije upotrijebiti na samoj platformi.
Iako će gore navedeni besplatni tečajevi koji su ti dostupni online biti izvrstan početak učenja teorije digitalnog marketinga, ono što će uistinu donijeti najbolje rezultate jest učenje na praktičnim primjerima. Iz tog razloga naša je preporuka strukturirani i organizirani tečaj digitalnog marketinga pod vodstvom stručnjaka s godinama iskustva. Od njih možeš dobiti odgovore na sva svoja pitanja kako se pojavljuju tijekom učenja, a pomoći će ti i primijeniti znanje na konkretnim primjerima kako bi što prije mogla početi raditi s klijentima i u konačnici zarađivati.
Završavanje profesionalnih edukacijskih programa omogućuje i dobivanje Uvjerenja o osposobljavanju propisano od Ministarstva znanosti i obrazovanja te upisivanje zvanja u radnu knjižicu, čime tvoje znanje dobiva dodatan kredibilitet i olakšava ti se započinjanje poslovanja u digitalnom marketingu.
Jedno je od najčešćih pitanja koje se postavlja u Facebook grupama početnika u digitalnom marketingu – koliko da naplatim svoje usluge? Ovisi o području u kojem radiš i kompleksnosti posla, na kraju se sve svodi na to koliko ti vrijedi tvoje vrijeme i koliko je klijent spreman za njega platiti. Također, u predviđanju dohotka trebaš imati na umu planiraš li raditi digitalni marketing za tvrtku kao njihov zaposlenik, svoje mjesto pronaći u agenciji ili pokrenuti vlastiti biznis po svojim pravilima. Ne možemo ti dati točan iznos koji možeš očekivati, ali ono što sigurno znamo jest da su stručnjaci u području digitalnog marketinga iznimno cijenjeni - ako rade kvalitetno i donose rezultate – i jako dobro plaćeni.
Da zaključimo, publika je centar strategije digitalnog marketinga, a pojedinac koji razumije njezino ponašanje i spreman je učiti te pratiti česte promjene u industriji može imati vrlo uspješnu karijeru predstavljajući brendove u online svijetu. Svaka tvrtka može dobiti odlične rezultate prakticirajući digitalni marketing, ali ne postoji univerzalni recept za sve, zato je potrebno nadgledati zajednicu i osluškivati njezine potrebe kako bi sadržaj bio kvalitetan i donio im vrijednost. Pronađi segment digitalnog marketinga koji ti zvuči najzanimljivije i kreni ga proučavati samostalno ili počni učiti pod vodstvom stručnjaka i mentora. Koji god pristup odabereš, donesi odluku i odmah nad njom poduzmi akciju jer online svijet je izazovan, dinamičan i ne čeka nikoga!