18. 4. 2018.
Microsoft Excel već je dugo najbolji prijatelj svima koji barataju velikim količinama podataka. Bez obzira koristili ga kao početnik ili napredni korisnik, korištenje sljedećih trikova u Excelu ubrzava svačije poslovanje. Upute su bazirane na Microsoft Excelu 2010.
Većini je poznat shortcut CTRL + A kojim se mogu odabrati svi upisani podaci, no često se previđa još kraća opcija. Duplo brže odabrat ćeš sve što je uneseno ako samo jednom mišem klikneš na gornji lijevi ugao tablice:
Sigurno znaš u tablicu ubaciti jedan dodatan red ili stupac, ali ljudi često gube vrijeme na ponavljanje tog koraka onoliko puta koliko im novih redova ili stupaca treba. To se može puno brže obaviti ako se mišem unaprijed iz postojeće tablice odabere broj redova ili stupaca koji je potreban.
Nakon toga odaberi jednu ćeliju od obilježenih, pritisni desnu tipku miša te odaberi Umetni iz padajućeg izbornika. Prazni redovi bit će umetnuti iznad odabranog područja tablice, a stupci lijevo od njega:
Ako tablicu podataka ažurira veći broj ljudi, bitno je jasno i precizno dati upute što se gdje unosi kako bi se smanjila mogućnost pogrešaka. Upravo tome služi funkcija Provjera valjanosti podataka.
Obilježi ćelije koje želiš ograničiti pa iz izbornika odaberi Podaci>Provjera valjanosti podataka>Provjera valjanosti podataka.
Otvorit će se poseban prozor u kojem ćeš postaviti svoje uvjete. Recimo da u određenim ćelijama trebaš isključivo cijeli broj 1-10, sve ostalo je neiskoristivo.
Nakon što postaviš uvjet, možeš unijeti i poruku koja će se izbaciti čim se klikne na odabranu ćeliju te upozorenje koje sprječava unos ako osoba ipak pokuša upisati podatak koji nije dopušten:
Znanje kompliciranih formula postaje potpuno suvišno ako znaš koristiti &. Pomoću ovog jednostavnog znaka slaganje podataka iz različitih stupaca i redova u jednu ćeliju postaje dječja igra.
Prvo odaberi ćeliju u koju će biti upisan konačan tekst te unesi =, zatim mišem odaberi ćeliju s prvim dijelom teksta, ubaci &, odaberi ćeliju s drugim dijelom teksta te ponavljaj korake dok svi dijelovi teksta nisu ubačeni i zatim samo pritisni Enter:
Recimo da imaš bazu podataka s tisućama imena i prezimena upisanih zajedno u jednu ćeliju, a trebaju ti razdvojeni. Odlične su vijesti da Excel nudi funkciju koja će to učiniti za tebe u nekoliko sekundi.
Samo obilježi ćelije koje želiš razdvojiti, zatim u izborniku odaberi Podaci>Tekst u stupce i reci Excelu na osnovu čega da razdvoji tekst, npr. na osnovu razmaka:
Nadamo se da će ti navedeni prečaci biti od koristi. Napiši nam u komentarima neke koji su tebi uštedjeli vrijeme, dijelimo znanje!